پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182957
آمانو و تيم ۱۲ نفره‌اش سايت نظامي پارچين را بازرسي مي‌کنند
تاریخ انتشار : 1394/06/26 07:50:44
نمایش : 1666
قرار است مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و تيم همراهش در سفر به تهران، در محل نمونه‌برداري متخصصان ايراني از سايت پارچين حضور داشته باشند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روز دوشنبه علي اکبر صالحي — رئيس سازمان انرژي اتمي ايران — از سفر يوکيا آمانو — مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي — به تهران خبر داد. اين در حالي است که گروه ۱۲ يا ۱۳ نفره‌اي که قرار است او را در اين سفر همراهي کنند، روز دوشنبه وارد تهران شدند.
 
اين ديدار به موازات تحقيقات آژانس براي اطمينان از کاهش برنامه هسته‌اي ايران و صلح‌آميز بودن آن انجام مي‌شود. به همين منظور، ايران و آژانس انرژي اتمي بر روي يک «نقشه مسير» درباره تعداد بازديدها و جلسات و نحوه انجام آن‌ها  توافق کردند. پس از انجام تمام اين اقدامات، آژانس انرژي اتمي ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) گزارشي کلي درباره نتايج بررسي‌ها منتشر خواهد کرد.
 
قرار است آمانو و گروه همراهش هنگام نمونه‌برداري کارشناسان ايراني از سايت پارچين، در آن محل حضور داشته باشند. آمانو ماه گذشته به منظور کاهش نگراني‌ها درباره بازديد از سايت پارچين اعلام کرد: تمام توافقات با ايران در اين باره واضح است و با معيارهاي  آژانس انرژي اتمي به طور کامل همخواني دارد.
 
آمانو اين اظهارات را پس از انتشار خبري درباره توافق محرمانه ايران و آژانس انرژي اتمي براي بازديد از اين سايت بيان کرد. در اين گزارش اعلام شده بود بازرسان آژانس اجازه ورود به سايت پارچين را نخواهند داشت و بر اطلاعات و نمونه‌هاي محيطي ارائه شده از سوي متخصصان ايراني متکي خواهند بود. 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html